آشپزی با آقای سنگی

طرز تهیه خورشت ترش و واش

طرز تهیه خورشت ترش و واش

طرز تهیه خورشت ترش و واش که از غذاهای اصیل ایرانی است که و در گیلا طبخ می شود در این مطلب آموزش داده شده است. این غذا را با گوجه و بادمجان نوش جان می کنند تا طعمی بی نظیر داشته باشد.

در این مطلب طر تهیه خورشت ترش و واش را به سبک آقای سنگی در ظروف سنگی برای شما ارائه می دهیم. پس از خواندن این مطلب هموطنان گیلانی برای دریافت طعمی بهتر در خورشت ترش و واش خود می توانید از آقای سنگی ظروف سنگی مشهد را سفارش دهند.

طرز تهیه خورشت ترش و واش

مواد لازم برای تهیه خورش ترش و واش در ظروف سنگی

پیاز متوسط 1 عدد

سیر رنده شده 2 حبه

مرغ 4 تکه

رب انار یک قاشق چایخوری

سبزی ترش و واش 500 گرم

نمک و فلفل به میزان دلخواه

بادمجان متوسط 3 عدد

گوجه فرنگی 2 عدد

طرز تهیه خورش ترش واش

ابتدا یک پیاز متوسط را رنده کنید و به همراه دو حبه سیر رنده شده و ادویه زردچوبه تفت بدهید بعد تکه های مرغ را  داخل تابه سنگی بریزید و مقدار کمی فلفل سیاه اضافه کنید و مقداری که مرغ ها سرخ شدند سپس رب انار را اضافه کنید. و تفت بدهید و بعد سبزی ترش واش را اضافه کنید در این مرحله آب اضافه کنید اجازه بدهید آرام آرام بپزد و جا بیفتد.بادمجان و گوجه را جدا سرخ کنید و هنگام سرو آن را کنار ظرف قرار دهید.

تهیه سبزی برای این خورشت

ترکیب سبزی  این خورشت بسیار ویژه است. این سبزی از ترکیب چند نوع سبزی معطر به نسبت های مناسب تهیه می گردد. سبزی اصلی همان ترش و واش است و سبزی هایی مثل، کاکوتی، چوچاق،گشنیز، نعناع، برگ چغندر و سیر همراه آن چرخ می شود و سرخ می شوند. در این خورش میزان ترش و واشه به سایر سبزی های 3 به 1 است.

پیشنهاد ما این است که برای کوتاه کردن زمان تهیه این خورشت، سبزی آن را از قبل اماده کنید و به صورت سرخ کرده داخل فریزر قرار دهید.

وقتی که این سبزی را آماده داشته باشید و یک دیگ سنگی یا تابه سنگی در آشپزخانه شما موجود باشد، دیگر هیچ مانعی برای طبخ این خورشت خوشمزه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *