مقالات

فواید منیزیم موجود در ظروف سنگی

فواید منیزیم موجود در ظروف سنگی : ظروف سنگی از دل طبیعت و ازنوعی سنگ از جنس سرپانتین ساخته شده اند که بسیار نرم و در عین حال مقاوم در برابر حرارت هستند. این سنگ‌ها که ظروف سنگی از آنها ساخته می شوند غنی از آهن و منیزیم هستند که طی تغییرات زمین شناسی دچار دگرسازی شده و به سنگ‌هایی با درجه سختی بیشتر تبدیل می‌شوند. ظروف سنگی یکی از مناسب ترین ظروف در بین تمام ظروف امروزی شناخته شده است. گروه تولیدی آقای سنگی کنار شماست تا بهترین ظروف سنگی را به همراه بیان فواید آن به شما معرفی و عرضه کند.

منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان و مورد نیاز در بدن انسان است و نقش تعیین کننده ای در میزان سلامت عمومی بدن ما دارد. حدود شصت درصد منیزیم مورد نیاز بدن شما در استخوان‌ها یافت می‌شود و مابقی آن در عضلات، بافت نرم و مایعاتی مانند خون وجود دارد. بنابراین سطح مناسب منیزیم در فعل و انفعالاتی که در بدن انجام می شود بسیار مهم و مورد توجه است. ظروف سنگی به دلیل وجود منیزیم به شکل طبیعی در خود، می تواند کمبود منیزیم بدن شما را جبران کند فقط کافیست که در پخت و پز و طبخ غذاهای خود از ظروف سنگی استفاده کنید تا با آزاد شدن املاح مفید آن در هنگام پخت غذا از جمله منیزیم موجود در آنها به نفع بدن خود بهره ببرید.

فواید منیزیم موجود در ظروف سنگی

  • منیزیم نقشی مهمی در عملکرد مغز و خلق‌و‌خوی فرد دارد و مانع از ایجاد افسردگی می شود
  • منیزیم به کاهش فشارخون در مبتلایان به فشارخون بالا کمک می کند
  • منیزیم مانع از حمله و سکته قلبی و سایر بیماریهای قلبی عروقی می گردد(بیمارانی که، پس از حمله قلبی، منیزیوم دریافت می‌کنند احتمال خطر مرگ در آنها کاهش می‌یابد).
  • منابع سرشار از منیزیم (مانند ظروف سنگی) می‌توانند به کاهش علائم میگرن کمک کنند
  • وجود میزان مناسب از منیزیم برای تشکیل استخوان بسیار ضروری است. منیزیم به جذب کلسیم توسط استخوان و فعال‌کردن ویتامین D در کلیه‌ها کمک می‌کند.به عبارت دیگر وجود منیزیم و ویتامین D برای سلامت استخوان لازم ضروری است.مصرف منیزیوم، به میزان مناسب، بر افزایش تراکم استخوان وکاهش خطر پوکی استخوان مخصوصا در زنان یائسه بسیار تأثیرگذار است.
  • کمبود منیزیوم می‌تواند موجب کاهش سطح کلسیم و پتاسیم در خون شود.

علائم کمبود منیزیم در بدن بدین شکل است:

بی اشتهایی، استفراغ و حالت تهوع، خستگی و ضعف از علائم عمومی کمبود منیزیم محسوب می شوند و اگر میزان آن در بدن به شدت پایین بیاید علائم دیگری مانند: بی‌حسی و گزگز، گرفتگی های عضلات، تشنج،تغییر در ضربان قلب و گرفتگی‌ها و… به همراه دارد.

با استفاده از ظروف سنگی از بروز این موارد و کمبود منیزیم پیشگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *