آشپزی با آقای سنگی

طرز تهیه مرغ ترش در تابه سنگی

طرز تهیه مرغ ترش در تابه سنگی

در میان انواع گوشت ها، گوشت مرغ جزو یکی از پرکاربردترین گوشت ها است که می توان آن را در انواع سالادها، خورشت ها، انواع کوفته ها، ساندویج ها، انواع مختلف پیتزا و پیراشکی و … به کار برد. یکی از غذاهای خوشمزه ای که می توان آن را با مرغ درست کرد و بسیار خوشمزه هم هست مرغ ترش شمالی است که در ادامه شما را با طرز تهیه آن آشنا می کنیم.

مواد لازم

سینه مرغ 2 عدد که بسته به میل و تعداد قابل تغییر است
سبزی های معطر (گشنیز، جعفری، برگ سیر، و سبزی های معطر محلی مازندرانی: زلنگ، اناریجه،اوجی) 150 تا 170 گرم
گردوی آسیاب شده 80 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
رب انار 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ ترش شمالی در تابه سنگی

  1. ابتدا سینه مرغ را به تکه های دلخواه برش دهید و در تابه سنگی با مقداری روغن سرخ کنید ( در حین سرخ کردن با نمک و مقداری زردچوبه بوی زهم مرغ را بگیرید).
  2. مرغ ها را پس از سرخ شدن کنار بگذارید و سبزی های معطر خرد شده رو هم با همان روغن مقداری تفت دهید در حدی که مزه خامی سبزی ها گرفته شود.
  3. حالا سبزیها را هم در کناری بگذارید و برید سراغ پیازها. پیاز خلالی شده ریز یا رنده شده رو داخل تابه سنگی با مقداری روغن سرخ کنین تا طلایی بشه.
  4. در این مرحله گردوی آسیاب شده را به همراه سبزی سرخ شده و ادویه را به پیازها اضافه کنید و همه مواد را با حرارت ملایم کمی تفت دهید تا گردوها کمی به روغن بیفتد.
  5. پس از اینکه مواد خوب با هم مخلوط و تفت داده شد ،رب انار را هم اضافه کنید و مجدد مواد را با هم مخلوط کنید و مرغ ها را روی مواد قرار داده و بعد ۲ لیوان آب جوش را به آن‌ها اضافه کنید.
  6. درب تابه سنگی را گذاشته و حرارت شعله را کم کنید و به آن زمان دهید تا سبزی و گردو و مرغ ها خوب بپزند و روغن بیندازند.
  7. مرغ ترش شما آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *