آشپزی با آقای سنگی

آهن موجود در ظروف سنگی

آهن موجود در ظروف سنگی

ظروف غذا نقش مهم و موثری در سلامتی ما دارند که متاسفانه امروزه کمتر به آن توجه می شود. ظروف غذا علاوه بر اینکه بر طعم غذا تاثیر می گذارند، در کیفیت غذا نیز تاثیر گذار هستند. ما بخواهیم یا نخواهیم، درحین پخت غذا، یون های آن ظرف به داخل غذا نفوذ پیدا می کند. اگر این ظرف از فلزات مفید ساخته شده باشند، اثرات بسیار مفیدی برای بدن خواهند داشت و اگر از فلزات سنگین و مضربوده باشند، اثرات مخربی برای بدن خواهند داشت.

آهن موجود در ظروف سنگی

 

بهترین ظروف، ظروف سنگی است و برای کمک به خون ‌سازی ناشی از فقر آهن مؤثر است.

البته ساخت ظروف سنگی نیز اهمیت بسیار داشته که از لحاظ تکنیک ساخت می توان آن ها را دسته بندی کرد. در ساخت ظروف سنگی از سنگ سرپانتین به دلیل ضربه پذیر بودن و مقاومت در برابر آتش استفاده می شود .

 

برخی از خواص محصول تولید شده با استفاده از سنگ سرپانتین عبارتند از:

حاوی آهن بسیار بالا

مفید جهت رفع کم خونی و فقر آهن؛ چرا که هنگامی که از این ظروف جهت آشامیدن نوشیدنی ها و یا خوردن انواع غذا مخصوصا غذاهایی که آبکی هستند استفاده می شود، یون آهن به آرامی وارد محلول داخل ظرف شده و با مصرف آن جذب بدن می گردد.

 

جالب است بدانید یون تمام فلزات در ظروف سنگی هست حتی اگر فردی بدنش نیاز به آلومینیوم داشته باشد که کمتر امکانش هست، خاصیت چنین فلزی را دارد.

پپیشینه استفاده از ظروف سنگی در ایران به ۹۰۰۰ سال قبل و به دو دوره قبل از تولید و استفاده از سفال و همچنین دوره نوسنگی توام با استفاده از سفال برمی گردد.

ظروف سنگی باعث می شود آب غذا کم نشده و همچنین املاح مفید موجود در این ظروف موجب تامین مواد مورد نیاز بدن و خوش طعم شدن فوق العاده غذا می شود. ظروف سنگی بخاطر خاصیت مغناطیسی که دارند، سبب تامین آهن و منیزیم مورد نیاز بدن می شوند.

بهتر است بدانید ظروف سنگی سال‌ ها قابل ‌استفاده است و زمان پخت از خود یون آزاد می ‌کند که فواید زیادی برای ما دارد. روایتی وجود دارد که نوشته‌ شده است یک روز که امام رضا (ع) به سمت خراسان می ‌رفتند، متوجه شدند مردم ناحیه بیهق در ظروف سنگی غذا می ‌پختند و با مشاهده آن می‌ گفتند اهالی اینجا بهترین ظروف را انتخاب کرده ‌اند.

 

بیشتر تولید کنندگان ظروف سنگی در شهر مشهد هستند اگر قصد خرید دیگ سنگی را دارید می توانید این محصول را در شهر مشهد از آقای سنگی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری نمایید.

آقای سنگی با وجود تجربه فراوان در زمینه تولید ظروف سنگی تمامی محصولات خود را از نظر کیفیت و قیمت تضمین می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *